zaterdag 11 oktober 2014

Sinterklaas perikelen

Wat doe ik met de sinterklaas pakketjes?????? Deze vraag stel ik omdat ik op de laatste twee beurzen een beetje ziek werd van de verhalen rond sinterklaas en zwarte piet. Ik had de boot, het huis en een heleboel pietjes op de bali staan en iedereen reageerde hierop! Ik hoorde steeds roepen "Zo dat mag niet meer hé " of "Zijn de pietjes bij u nog zwart" of "heeft u ook gekleurde pietjes"De meeste mensen die ik spreek vinden het allemaal onzin maar om constant met dit onderwerp geconfronteerd te worden is heel vervelend. Ik ga me nu afvragen of ik deze pakketten nog mee moet nemen naar de Kreadoe? Of zal ik een mooi wintertafareel maken??? Ik ben er nog niet uit wat wijsheid is! ik kan ze natuurlijk meenemen maar de voorbeelden thuislaten? Ook kan ik me nergers iets van aantrekken en het gewoon op de bali zetten maar ik heb geen zin om me steeds te moeten verdedigen want zo voelt het wel! Help wat moet ik doen?????

6 opmerkingen:

Marjolein zei

Als moeder van 3 kids en zelf opgegroeid met een gewone zwarte piet zeg ik, lekker meenemen wat je zelf wilt en je nergens iets van aantrekken.
Ik zet dit jaar ook lekker weer mijn vilten pakjesboot en pietenpakhuis met ZWARTE pieten neer! De kids vinden het geweldig.
Als je ziet hoeveel mensen er positief reageren op het behouden van de traditie, dan doe je die te kort als je niets mee neemt naar de Kreadoe.
Ik wens je wijsheid met je besluit!

Groetjes Marjolein

Knutselpret zei

ja ik had het ook op de hobbymarkt hier het dorp maar ik neem gewoon mee wat ik leuk vind en ja zet er maar een witte poiet tussen krijg je ook gezeur maar ik hoop wel dat het gauw over is wat een gezanik om niks
Succes

joke leijenaar zei

Maak een zwarte sinterklaas en een witte piet en die zet je er tussen.
Geef iedereen die commentaar heeft op papier het juiste verhaal achter het sinterklaas feest mi zijn we dat allemaal vergeten.

Pauline zei

Ja, het is een vreselijk gezeur! Ik zou ze om die reden niet tentoonstellen maar wel pakketjes meenemen voor wie ze wel wil. Een wintertafereel is ook prachtig en geeft vast minder stress.
Jammer dat het zo moet..

janneke zei

Ik kan me je ergernis over het gezeur goed voorstellen. Maar ik zou zeggen mee... die zwarte pieten!
Kun je er niet een handtekeningenlijst bij leggen? Wie is vóór zwarte Piet? Dan draai je zelf de discussie om.

Unknown zei

Denk dat je er misschien handig aan doet om ook een paar blanke pietjes erbij moet zetten dan hebben ze niks meer te zeuren.

Ook wij hebben er mee te maken omdat mijn man poppenkast speelt. Ik heb van de week een blanke Piet gemaakt, als er mensen zijn die moeilijk doen dan zal de blanke Piet een bijrolletje krijgen in het verhaal, maar denk niet dat de zwarte Piet ooit vervangen zal worden.
Groetjes Karin